×
Home Over ons WaarneemApp Privacyverklaring Algemene voorwaarden Uitnodigingscode Veelgestelde vragen Contact

Veelgestelde vragen & troubleshooting

WaarneemHulp is een gratis dienst. We proberen daarom de app zo gebruiksvriendelijk mogelijk in te richten, zodat we niet te veel tijd kwijt zijn aan administratieve lasten. Mocht er toch iets onduidelijk zijn, kijkt u dan of uw vraag hieronder wordt beantwoord.

Heeft u andere vragen?

Heeft u op deze pagina geen antwoord op uw vraag kunnen vinden, dan kunt u ons bereiken via ##replace_email##.

Hoe kom ik aan een uitnodigingscode?

Registratie is alleen mogelijk met een uitnodigingscode van een collega. Heeft u geen code, maar wilt u zich wel graag registreren, vraag dan eerst een collega die de app al heeft geregistreerd. Op deze manier zorgen we er gezamenlijk voor dat de app alleen voor huisartsen toegankelijk is. Dit komt de veiligheid ten goede en beschermt de persoonsgegevens van alle gebruikers. Als u geen collega kent die de app heeft, dan kunt u een mail sturen naar ##replace_email## met vermelding van uw BIG-bignummer, 06- nummer en de regio waarin u werkzaam bent.

Hoe nodig ik een collega uit?

U kunt vanuit de app een collega een unieke uitnodigingscode toesturen. Druk in het zoekscherm op "verstuur uitnodiging en genereer een code." Let op, u kunt deze maar één keer delen, omdat het een unieke code betreft die slechts eenmalig geldig is. Als u meerdere collega's wilt uitnodigen, dient u per collega een unieke code te genereren. Mocht u een code willen delen met grote groepen, dan kunnen wij voor u een code genereren die vaker gebruikt kan worden. Neem hiervoor contact met ons op via ##replace_email##.

Hoe kan ik me registreren?

Als u huisarts bent en een uitnodigingscode hebt ontvangen, download dan de app via de link die u is toegestuurd. Druk op de knop "Registreren" en maak een account aan met e-mail en wachtwoord. Vervolgens komt u op de verificatiepagina. Hier wordt gevraagd om uw telefoonnummer en uw BIG-nummer.

E-mailadres wijzigen

Om uw e-mailadres te wijzigen, stuurt u ons een contactbericht via de app (Instellingen -> E-mail Ons).

BIG-nummer wijzigen

Uw BIG-nummer is uniek en kan niet worden veranderd. Indien u uw BIG-nummer foutief hebt ingevoerd, stuur ons dan een contactbericht via de app (Instellingen -> E-mail Ons).

Mijn e-mail is niet bekend

Het lijkt erop dat u probeert in te loggen terwijl u nog geen account hebt. Druk eerst op registreren en maak een account aan. Hiervoor heeft u een uitnodigingscode nodig. lees hierboven hoe u die kunt bemachtigen.

Waarneming verwijderen

Als u een waarnemer hebt geselecteerd in de app, verdwijnt de plaatsing automatisch uit de lijst. Verlopen datums verdwijnen ook automatisch. Mocht uw waarneming buiten de app om geregeld zijn, volg dan deze instructies: 1. Zorg ervoor dat u de app geüpdatet hebt in de Google Play-/iOS-store. Eerdere versies van de app hadden soms problemen met het verwijderen. 2. U kunt waarnemingen aanpassen/verwijderen door naar het tabblad "geplaatst" te gaan in het dienstenoverzicht (het huisicoontje onderin het menu). 3. Vervolgens gaat u naar de betreffende waarneming en drukt u op het wijzigen-icoontje, daarna kunt u op wijzig datum(s) drukken. U kunt elke datum individueel verwijderen. Als de waarneming maar één datum betreft, wordt de hele plaatsing verwijderd.

De gegevens van mijn praktijk kloppen niet

Stuur ons een contactbericht via de app (Instellingen -> E-mail Ons) off stuur een mail naar ##replace_email##. Vermeld hierin duidelijk wat precies gewijzigd moet worden.

Ik kan mijn praktijk niet vinden

Controleer of u in de goede lijst met praktijken heeft gezocht. Er zijn er namelijk twee: ANW en Dagdiensten. U kunt zoeken op verschillende woorden, zoals praktijknaam, postcode, en plaatsnaam. Staat uw praktijk er echt niet tussen, gebruik dan het contactbericht in de lijst. We proberen dan de praktijk zo snel mogelijk toe te voegen en u ontvangt een bericht als dit gedaan is.

Kunnen praktijkmanagers zich registreren?

Ja, ook praktijkmanagers kunnen een gratis account krijgen. Hiervoor dienen ze een e-mail te sturen naar ##replace_email## onder vermelding van hun volledige naam, telefoonnummer, e-mailadres, een overzicht van de praktijken waarvoor hij/zij werkzaam is en de huisartsen waarvoor hij/zij werkzaam is. We sturen dan een aparte code die kan worden gebruikt om te registreren. Er komt dan ook Praktijkmanager te staan in het profiel.

Kunnen AIOS zich registreren?

Nee. De AIOS-huisartsgeneeskunde heeft hetzelfde soort BIG-nummer als een basisarts. Om te voorkomen dat alle basisartsen zicht ook kunnen registeren is dit tot op heden nog niet mogelijk. We werken nog aan een oplossing hiervoor.

De app is heel traag

Zorg ervoor dat u de laatste update hebt uitgevoerd. Versie 1.3 van de app heeft enkele “performance issues” waardoor met name het zoekscherm vervelend traag kan werken. Als u de laatste update hebt en de app is nog steeds heel langzaam, neem dan contact met ons op, zodat we kunnen uitzoeken hoe dit komt.

Hoe ga ik naar de volgende maand in de kalender?

Swipe naar rechts of naar links in de app.

Ik zie 24:00 uur niet in de lijst staan

24:00 is gelijk aan 00:00 en dat uur staat wel in de lijst vermeld.

Mijn BIG-registratie kan niet voltooid worden

Maakt u verbinding met het internet via wifi? Zet deze dan uit, sluit de app af en probeer het nogmaals via 3g of 4g.